Door de krapte op de arbeidsmarkt is het vandaag niet evident om geschikte kandidaten te vinden. Dat belemmert je groei en zorgt voor een toenemende werkdruk. Wil je the war on talent winnen? Kijk dan verder dan je vacatures en investeer in doordachte employer branding.
Werknemers hebben vandaag compleet andere verwachtingen dan vroeger. Ze willen zinvol werk doen, hun talenten ontplooien en streven een goede work-lifebalance na. Daarnaast willen ze ook fun hebben op de werkvloer en in een leuk team terechtkomen. Wil je dat mensen staan te springen om bij jou (en niet bij je concurrenten) aan de slag te gaan? Dan is het belangrijk dat je hierop inspeelt. Maak daarom werk van een positief imago en bied hen ook dat tikkeltje extra. Employer branding omvat álle activiteiten die je hiervoor onderneemt.
Het talent dat je al in huis hebt wil je natuurlijk houden. Ook daarom is het slim om in te zetten op employer branding. Het verhoogt de loyaliteit en de betrokkenheid van je team. Blije medewerkers zijn ook productiever. Hun geluk straalt af op je bedrijf en dat spreekt zowel potentiële kandidaten als klanten aan. Ze zijn de béste reclame voor je bedrijf. Probeer hen zoveel mogelijk in de watten te leggen, maar wees ook authentiek en blijf trouw aan je waarden. Zo voorkom je een mismatch en trek je alleen mensen aan die echt bij je bedrijf passen.
Het lijkt zo simpel: een aantrekkelijke vacature plaatsen en promoten op social media en dan maar wachten tot de sollicitaties binnenstromen. Zo werkt het helaas niet. Om te scoren moeten álle facetten van je communicatie goed zitten. Van je website, tot de tone of voice in je teksten, je beeldvorming enzovoort. Anders haken mensen af en gaan je goede intenties de mist in. Dat is iets wat we in de praktijk maar al te vaak zien. Bedrijven doen enorm veel moeite om mooie vacatures te creëren en laten geïnteresseerden dan landen op een onaantrekkelijke landingspagina.
Om jouw verhaal volledig te doen kloppen, heb je dus nood aan een overtuigende landingspagina. Dat kan de vacaturepagina van je website zijn of een pagina die gekoppeld is aan je site. De menselijke factor speelt hier een cruciale rol in. Toon foto’s van je team en doorspek het geheel met leuke sfeerbeelden. Vertel hoe het is om bij jullie te werken en wat kandidaten mogen verwachten. Maak het hen ook zo gemakkelijk mogelijk om te solliciteren. Weet je niet waar begonnen? Vertrouw dan op onze expertise en maak een verpletterende eerste indruk.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar met een video stijg je pas écht boven de massa uit. Een kort filmpje van een vijftal seconden volstaat al om de interesse te wekken. Dat kunnen we heel snel en eenvoudig voor je maken. We helpen je ook bij de selectie van de juiste communicatiekanalen en met de promotie op social media.
Hier zijn enkele impressionante cases van klanten die scoorden met een korte animatievideo:
Actief zijn op social media is ook van vitaal belang. Want mensen checken ook je socials vóór ze met jou in zee gaan. Wat ze hier te zien krijgen moet 100% matchen met het imago dat je elders etaleert. Het is een belangrijke indicator waar mensen veel uit kunnen afleiden. Hoe modern of dynamisch je bedrijf is, aan welke waarden jullie belang hechten, of er een leuke sfeer is enzovoort!
Als je in employer branding investeert wil je ook dat je inspanningen renderen. Dit kun je pas weten door alles te monitoren. Door het contactformulier op je site te koppelen met Google Analytics, krijgen we inzicht in de resultaten. Zo zien we of je campagnes werken en kunnen we bijsturen waar nodig.
💪 Ook graag vlotter mensen aanwerven of je imago opfrissen? Neem vrijblijvend contact op.