×
Referenties Klanten Wat doen we Marketing advies Ons team Blog Contact
12 jun. 2024 3 minuten om te lezen

Hoe je van je website een echte klantenmagneet maakt

Je website is je digitale uithangbord. Maar het is meer dan alleen een virtueel visitekaartje, want met alleen goede looks scoor je niet in Google. Heb je het gevoel dat je website niet goed wordt gevonden? Trek je amper nieuwe klanten aan? Lees dan verder en ontdek hoe we je website tot een krachtige leadgenerator transformeren.

🤓 Wat is nu een goede website?

Een website vergt altijd maatwerk. Er bestaat geen geijkte formule voor ‘het ideale ontwerp’. Toch hangt de kwaliteit van je site van verschillende factoren af. Zoals je visuele uitstraling, de structuur, de content en de functionaliteit. Veel webdesigners focussen op slechts één of enkele van deze aspecten en verliezen essentiële elementen uit het oog. In deze blogpost vertellen we je, welke vakjes een kwaliteitsvolle website allemaal hoort af te vinken om máximaal te scoren.

⚖️ Look & feel

De eerste indruk is cruciaal. Je hebt slechts enkele seconden om je bezoekers te overtuigen. Zó snel beslissen ze of jij hen iets te bieden hebt. Maar hoe grijp je nu de aandacht vanaf het eerste moment? En hoe creëer je een visueel aantrekkelijk plaatje? Vertel in één oogopslag waarvoor je staat en zorg voor de juiste balans tussen tekst en beeld, zodat het geheel overzichtelijk oogt. Het ideale design matcht met je imago en spreekt ook je doelgroep aan. Denk daarom goed na over de lay-out, de typografie, het kleurgebruik en het beeldmateriaal. Heb je een eigen huisstijl? Stem het ontwerp hier dan op af, zodat je overal herkenbaar blijft.

👉 De website die we voor orthodontiste Nathalie Saelens ontwierpen, is hier een schoolvoorbeeld van. Een uitgepuurd geheel, waar geen letter te veel of te weinig op staat: https://orthodontie-saelens.be/.

🏄🏼 Functionaliteit

Ook op technisch vlak moet je website optimaal presteren. Mensen hebben weinig tijd en haken af als je website te traag werkt of als ze niet meteen de juiste info vinden. Gebruiksvriendelijkheid en een vlotte navigatie dragen bij aan een positieve gebruikerservaring. Je website moet ook responsive zijn, dat betekent dat hij er overal even goed uitziet. Of je nu op je smartphone, je tablet of je pc surft. Zorg ook dat alle links en functies werken. Anders wek je irritatie op of kom je minder professioneel over. Houd je met al deze zaken rekening? Dan genieten je klanten van een vlekkeloze surfervaring.

👉 Voor Echolodge creëerden we een hoogperformante website, met de perfecte balans tussen design en functionaliteit: https://www.echolodge.be/.

🫶 Authenticiteit

Hoe je communiceert zegt alles over wie je als bedrijf bent. Stem je boodschap af op je doelgroep, maar blijf trouw aan je eigen waarden. Mensen zoeken meer dan ooit naar authenticiteit. Voelen ze zich met jou verbonden? Dan creëer je betrokkenheid. En betrokken klanten, zijn trouwe klanten! Bied hen concrete oplossingen en maak het zo persoonlijk mogelijk. Vind je zelf de juiste woorden niet? Schakel dan een copywriter in. Copywriters hebben een frisse kijk en vatten de essentie in enkele woorden samen. Ze schrijven scanbaar en zijn getraind om je doelgroep te charmeren én te activeren. Bij impressionant ben je hiervoor aan het juiste adres, onze tekstatleten buigen zich met plezier over je verhaal.

👉 Dit illustreren de websites die we voor kapsalon Schön en kunstgalerij Adrienne D ontwikkelden:
https://www.schon-ieper.be/home en https://www.adrienne-d.art/nl/home.

🔍 Vindbaarheid

Als mensen zoeken naar de producten of diensten die je aanbiedt, wil je dat ze op jouw website landen. En niet op die van je concurrenten. Dé oplossing? SEO of zoekmachineoptimalisatie. Een techniek om je website beter te laten scoren in Google. Hoe? Door je website met relevante zoektermen te doorspekken. Een zoekwoordenonderzoek is hierbij cruciaal. Zo achterhaal je wélke termen mensen ingeven. Maar SEO gaat over meer dan zoekwoorden alleen, ook de technische kwaliteit en de aanwezigheid van interne en externe links dragen bij aan je ranking.

👉 Benieuwd hoe zo’n SEO-proof website eruitziet? Neem een kijkje op de website van onze klant Antiekbouw: https://www.antiekbouw.be/nl/home.

🎯 Strategische content

Wil je nog meer klanten naar je site lokken? Houd je website dan in beweging met een nieuwspagina of blog. Mét klikwaardige content die hen inspireert. Zo stijg je niet alleen in achting bij je doelgroep, maar verschijn je ook hoger in de zoekresultaten. Want net als je doelgroep, zoekt het Google-algoritme naar boeiende en nuttige informatie. Staat er interessante content op je site? Dan overtuig je ook de Google-robots van je talenten en krijgt je website een hogere ranking. Onthoud dus goed: wie schrijft, die blijft!

👉 Meer info over SEO? Check onze ultieme SEO-checklist.

💯 Onze doeltreffende aanpak

Mist je website de gewenste uitstraling? Zit je met je handen in het haar omdat je niet in de zoekresulaten verschijnt? Dan is het tijd voor een make-over. Daarbij helpen we je graag. Dankzij onze jarenlange expertise, kennen we every trick in the book om klanten te lokken en over de streep te trekken. Met hapklare websites, die optimaal presteren en gevonden worden in Google.


Ook navigeren naar succes? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Nog meer impressionante realisaties bekijken? Surf naar onze wall of fame.

Deze website maakt gebruik van cookies.
Door op "Alle cookies accepteren" te klikken, verklaar je akkoord te zijn met ons privacy- en cookiebeleid.
Je kan zelf jouw cookies beheren door op “Cookie-instellingen” te klikken.