Vastgoedmakelaar Depotter uit Ieper onderging een volledige rebranding om het kantoor klaar te stomen voor de volgende generatie. De huisstijl werd opgefrist en kreeg een hedendaagse uitstraling. De grafische elementen voegen een extra dimensie toe.
Buzz creëren met ‘De Schat van Ieper’
Om de rebranding te manifesteren, bedachten we een bijzondere actie. Een mysterieuze wedstrijd in de vorm van een zoektocht: ‘De Schat van Ieper’. We lanceerden een Facebookpagina om mensen warm te maken voor een deelname. Om de actie extra in de kijker te zetten, ontwierpen we ook enkele baanaffiches.
De spanning opbouwen
De wedstrijdvragen stelden we via een landingspagina. Je kon er tips verzamelen om de locatie van de schat te ontdekken. Tot het laatste moment hielden we het publiek in spanning. Wat die schat was, onthulden we pas bij de ontknoping: zonnepanelen ter waarde van €3.000 EUR. Het enthousiasme en de opkomst waren groot. We slaagden erin om ‘buzz’ te creëren rond Depotter. Reclame die nog lang zal nazinderen.