Wil je gemakkelijker gevonden vonden door mensen in je buurt? Zorg er dan voor dat je bedrijf ook lokaal opvalt in de zoekresultaten. Een Google-bedrijfsprofiel (voordien ‘Google Mijn Bedrijf’) is daarbij essentieel. Veel bedrijven hebben er een maar halen er lang niet alles uit. En dat is zonde, want een account aanmaken of optimaliseren is gratis én eenvoudig. Met onze tips & tricks haal je het maximum uit je profiel.
Je kent het wel: je bent op zoek naar een leuk restaurant, een kinesist of kapper in je buurt. Google schotelt je meteen een hele waslijst aan bedrijven voor, inclusief openingstijden, foto’s, recensies, contactgegevens, enzovoort. Achter die informatie zit een krachtig, gratis hulpmiddel: een Google-bedrijfsprofiel. Dé sleutel voor ondernemers die hun lokale visibiliteit willen verhogen.
Veel bedrijven maken werk van een goede website met relevante zoekwoorden, om te scoren in Google. Maar naast on page-SEO, is het belangrijk dat je je SEO-strategie ook voor lokale zoekopdrachten optimaliseert. Want de meeste zoekopdrachten zijn locatiegebonden en gebeuren via de smartphone. De zoekresultaten zijn dan afgestemd op de locatievoorzieningen van de gebruiker. Elk bedrijf is er dus bij gebaat, ook al heb je geen website.
Stel, je zit thuis met een lekkende kraan en je hebt dringend een loodgieter nodig. Je surft snel naar Google en checkt welke loodgieters in je buurt wonen. Binnen de seconde krijg je een lijst met potentiële redders in nood. Vóór je de dichtstbijzijnde loodgieter opbelt, lees je snel nog enkele reviews. Op basis daarvan selecteer je de beste man voor de job, zónder dat je ooit naar de website surfte.
💁♀️ Als je loodgieter geen Google-bedrijfsprofiel had gehad, zou hij niet - of stukken lager in de zoekresultaten zijn verschenen. Zeker als hij geen website heeft en afhangt van een Facebook-pagina of van vermeldingen op externe websites, zoals de Gouden Gids bijvoorbeeld.
Een account creëren duurt slechts vijf minuten, maar naast de basisgegevens zoals je adres, je website, de sector waarin je actief bent en je contactgegevens, kun je nog tal van andere zaken toevoegen. Dat vraagt wat extra tijd en moeite maar het loont, want zo geef je potentiële klanten alles op een plateautje. Je openingsuren, info over je producten en/of diensten, wie je bent, waarvoor je staat, of je zaak rolstoeltoegankelijk is, ...
👉 Dit zijn de meest interessante features en zaken die je kunt aanvullen:
Wil je ook graag een Google-bedrijfsprofiel opzetten of optimaliseren? Impressionant kan je hierbij helpen. We maken je profiel van a tot z aan, of we analyseren je bestaande profiel en spelen al je troeven uit, zodat je straks méér volk over de vloer krijgt. Neem voorsprong op je concurrenten en contacteer ons vandaag nog.
👉🏻 Vraag hier je vrijblijvende offerte aan.